Najlepšie fitness produkty pre váš zdravý životný štýl

Články a tipy

Cvičenie v pároch je účinné a zábavné

Ak si chcete svoju fyzickú aktivitu občas spestriť, alebo vás skrátka cvičenie osamote  nebaví a máte problém sa k nemu donútiť, možno pre vás bude ideálne cvičenie v páre. Skúste prinútiť partnera alebo kamarátku, nech idú do toho s vami. Uvidíte, že zažijete aj veľa zábavy a akonáhle vám bude dochádzať motivácia, môže vás cvičebný parťák podporiť. Môžete sa vzájomne motivovať a spolupracovať a lepšie prekonáte tie situácie, kedy by ste to sami už asi vzdali. Pri tomto cvičení urobíte niečo pre svoje zdravie a zároveň príjemne strávite čas spoločne.

Cvičenie dvojíc prináša úplne nové možnosti. Využívame totiž partnerovu telesnú hmotnosť a tiež jeho pohybovú dynamiku k tomu, aby sme posilňovali a koordinovali určité svalové skupiny. Náročnosť párového cvičenia môže byť rôzna, záleží, aké cviky zvolíme a tiež to súvisí s uhlom končatín a postavením tela. Svaly sa spevňujú vlastnou váhou aj odporom tela partnera. Cviky sú zostavené tak, že pri správnom prevedení dvojica nestratí balans .

cvicenie-v-pare

Aké cviky môžete skúsiť v začiatku?

Drepy s oporou chrbta

Postavte sa chrbtom k sebe s vzájomne zacvaknutými lakťami. Nohy rozkročte viac ako je šírka ramien a ľahko podsaďte zadok. Pomaly sa posúvajte nadol, kým nebudú vaše kolená v pravom uhle. Potom sa vráťte do východiskovej polohy.

Vytáčanie trupu s podávaním si lopty

Stojte v rovnakej východiskovej pozícii, ako pri prvom cviku (drepov s oporou chrbta), avšak bez prepletených lakťov. Jeden z páru drží loptu, ideálne s hmotnosťou 3 kg. Otočte sa vpravo a podajte loptu tomu druhému, ktorý sa otočí vľavo. Cvičenie pokračuje v stále rovnakom smere. Majte mierne ohnuté kolená a stabilný trup.

Výpady s loptou

Postavte sa oproti sebe. Predná noha je o krok vpred, druhá vzadu na špičke. Jeden vás prevedie výpad vpred pravou nohou, druhý výpad vpred ľavou nohou. Trup smeruje vpred, medzi sebou držíte loptu.Vykonáte nízky drep, a to súčasne, kým koleno nohy, ktorú máte vpredu, nedosiahne pravého uhla. Potom sa vráťte do východiskovej polohy.

Dvojitý tricepsový klik

Ďalšie obľúbené cvičenie, ku ktorému potrebujete stoličku. Postavte sa chrbtom k stoličke, nohy mierne od seba a pokrčte ich v kolenách. Pridržte sa po stranách sedadla stoličky. Druhý z páru sa postaví chrbtom pred vás, a urobí to isté, avšak dlane položí na vaše kolená. Počas cvičenia ohýbajte lakte a majte spevnený trup.

Počet opakovania cvikov záleží na vašej kondícii, ale ideálne by ste mali u každého cviku urobiť minimálne 10 opakovaní v 2 až 4 sériách.

Druhy športov, ktoré možno vykonávať v páre

Ak vás cvičenie v páre chytilo, môžete začať spoločne navštevovať napríklad špeciálne párové pilates. Možnosť párového cvičenia ponúka napríklad aj joga. S hatha jogou môžu začať aj začiatočníci, a lepšie tak pochopíte správnu techniku vykonávania jednotlivých pozícií. Uvoľníte si spolu telo aj myseľ.

Vo dvojici sa dá robiť veľa športových aktivít, bez využitia hmotnosti a pohybu partnera. Je to napríklad beh, cyklistika, squash alebo turistika.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Súvisiace články

Láska a cvičenie ide dokopy! /VIDEO

http://www.youtube.com/watch?v=FDsFkOKXxXw

Ako správne behať – Videoséria 6. dieľov

Videoséria o behu ktorú ti prináša Fitmagazín.sk Ako správne behať 1. časť http://www.youtube.com/watch?v=kdxNtquLEF0 Ako správne behať 2.

Máte doma švihadlo na ktoré padá prach? Skočte si pre formu!

Dosiahnuť zlepšenie kondície sa dá aj obyčajným skákaním cez švihadlo. V podstate je to

TOP 10 naťahovacích cvikov proti bolesti chrbta (krížov)

Ukážka 10tich naťahovacích cvikov proti bolesti chrbta (bedrovej chrbtice). Cviky nerobte švihom ale pekne pomaly.

Chcete schudnúť? 25 rád pre Vás!

Chcete skutočne schudnúť, ale neviete ako začať? Dnes Vám dáme 25 tipov a trikov,

8 minútové cvičenie pre krásne brucho

Vyskúšali ste už mnoho zaručene “účinných” cvikov na brucho, no stále niesu vidieť výsledky

Pilates pre začiatočníkov

Výborne video, podľa ktorého sa môžme naučiť techniku cvičenia Pilates. Spravme niečo pre naše

Joga pre začiatočníkov

Chcete skúsiť jogu a neviete ako nato? Na našu stránku budeme pridávať videa, aby

Ako na bolesti chrbta, ktoré Vás trápia?

Ranná joga Vám zaručene pomôže odstrániť bolesti, s ktorými už bojujete dlhú dobu. Vstať

Hula hooping: efektívne a zábavné cvičenie v jednom

Možno si niektoré z vás spomenú na obruč, s ktorou ste ako malé dievčatá

6 najlepších cvičení z Youtube

V dnešnej dobe ma málo ľudí čas nato, aby bežal do fitka. Často na

Viete čo je pilates? Posilnite flexibilitu tela, silu a dýchanie!

Pilates, alebo tiež metóda Pilates, je cvičebný systém, ktorý zlepšuje funkciu svalovej kontroly, flexibilitu

Ako cvičiť jogu doma

Cvičenie a prax ásan je jednou zo súčastí jogy. Otázka domácej praxe býva jednou

TOP 10 najlepších bežeckých aplikácií

Pozrime sa spolu na 10 najznámejších aplikácií, ktoré sú určené pre bežcov. A nielen

Plank 7x inak. Cviky určené na rozvoj stredu tela

Zadok, brušné svaly, boky a dolná časť chrbta sú neoddeliteľnou súčasťou svalov, ktoré držia

TOP 8 tipov na cvičenie v lete

Leto so sebou prináša ideálnu príležitosť ísť von a zabaviť sa. Pre mnohých je

Viete čo je TABATA?

Určite ste už o nej počuli, možno ste aj videli ľudí, ktorí ju vykonávali,

Jóga: cviky na chrbticu (20 min.)

Jóga cviky na chrbticu účinne rozcvičujú svaly, šlachy aj kĺby. Pri pravidelnom cvičení vám

Kompletný zoznam CrossFit cvikov (+ VIDEOGALÉRIA CVIKOV)

V CrossFite sa cvičia predovšetkým funkčné a viac kĺbové cviky to znamená, že v CrossFite nenájdete

Čo je CrossFit?

CrossFit je silový a kondičný tréningový program, ktorý využíva neustále zmeny funkčných cvikov vykonávaných

Ako správne behať? Ako prirodzene dýchať?

Behanie je jednoduché. To sa ľahko povie, ale začiatky sú celkom ťažké. Ale je pravda,

Ako efektívne precvičiť brucho za 90 sekúnd?

Robíš denne 300 brušákov a stále to nejde? Dosiahni brušné svaly svojich snov. Získaj najkomplexnejšiu

Ako často cvičiť?

Rôzne formy odpovedí na mnohokrát skloňovanú otázku k početnosti silových tréningov nám často zamotávajú hlavu.

HIIT – VYSOKO INTENZÍVNY INTERVALOVÝ TRÉNING

HIIT - High-Intensity Interval Training, vysoko intenzívny intervalový tréning je účinný nástroj na podporu

Pár obrázkov, ktoré vám ukážu, ako precvičiť triceps

Cviky na triceps zanedbávajú hlavne neskúsený začiatočníci, ktorí ani netušia, že práve triceps vám

25 skvelých cvikov na odstránenie bolesti chrbta

25 cvikov, ktorými si uľavíte od bolesti chrbta. Cvičenie je zamerané na pretiahnutie svalov,

Cvik lepší než 1000 brušákov: Minúta denne a za mesiac máte ploché brucho

Keď ste sa už niekedy pokúšali získať pekné ploché brucho, tak viete, že je

30-dňová výzva pre sexi zadoček

Mať do plaviek krásne pevný zadoček, to je sen každej ženy. Ak so svojím

5 Tibeťanov a chudnutie – cvičenie, ktoré vás nabije energiou

Nenápadné cviky, ktoré dokážu "naštartovať" telo každému z nás. Cvičenie 5 Tibeťanov je obľúbené

Chudnutie po pôrode? Poradíme vám ako nato!

Každá jedna žena tomu rozumie. Narodenie bábätka je neopísateľný zážitok, ktorý muži môžu len

TOP 11 potravín, ktoré je najlepšie jesť pred tréningom

Získajte zo svojho tréningu maximum. Cvičiť s prázdnym žalúdkom nie je najlepší nápad a priznajte

Príjem bielkovín a vek človeka

Nie je tajomstvom, že v priebehu starnutia dochádza k úbytku svalovej hmoty, sily a

Čo jesť pred cvičením?

Dá sa povedať, že pevnú stravu by ste mali jesť maximálne 3 – 4

Testosterón a cvičenie

Testosterón – mužský pohlavný hormón je prirodzenou látkou hlavne mužského tela. Tvorí sa v

TOP 10 dôvodov prečo si dať ranný tréning

Ranné cvičenie má množstvo benefitov a pozitívne vplýva na náš mentálny aj fyzický stav.

Účinné cvičenie na doma? Zaberie vám to len 4 minúty!

V tejto 4 minútovej rychlovke zapojíš celé telo a môžeš celý tréning odcvičiť doma

Viete správne behať? 7 rád, ktoré vám pomôžu s technikou behu.

Možno vás napadne, prečo by ste práve vy mali riešiť techniku beh, keď sa

Chcete začať cvičiť a neviete ako nato?

Všetci to vidíme každý deň. Sociálne siete preplnené tými úžasnými postavami, ktoré sme kedysi

10 dôvodov, prečo by ženy mali povedať „áno“ silovému tréningu?

Je doslova smutné, že aj v roku 2016 vidíme vo fitkách stále toľko žien,

Zázrak vo svete fitness? Hiit tréning!

Blíži sa leto a asi každý z nás hľadá ten najlepší spôsob, ako svoje

Máte chuť to vzdať? Vyriešme to spolu!

Každý z nás to pozná. Nechuť cvičiť, málo motivácie, pocit nenapredovania...všetci vieme, že sila

Cvičenie doma

Rozhodli ste sa začať doma cvičiť a neviete ako na to? Pustime sa teda