Najlepšie fitness produkty pre váš zdravý životný štýl

Články a tipy

Občerstvenie na oslavu

Chystáte narodeninovú oslavu a neviete čím svojich hostí pohostiť? Chcete si to užiť a zároveň neporušiť svoje nové stravovacie návyky? Miesto torty alebo krémových zákuskov upečte muffiny a pripravte domácu výživnú nátierku. Vyskúšajte tieto zdravé recepty, na ktorých si iste všetci pochutnáte. Namiesto čipsov a tyčiniek pripravte obložený tanier plný zeleniny.

Čokoládové muffiny

Ingrediencie (cca 10-12 košíčkov): 100 g trstinového cukru, 2 lyžice bio kakaa, 1 lyžica Ramy alebo Flory, 170 ml polotučného mlieka, 220 g jemnej celozrnnej múky, bio kypriaci prášok, 2 vajcia, 100 g kvalitnej horkej čokolády (s vysokým obsahom kakaa).

Všetky ingrediencie zmiešame a pridáme nastrúhanú čokoládu. Vzniknuté cesto plníme do formičiek asi 3/4 a pečieme v predhriatej rúre 20-25 minút. Necháme vychladnúť a podávame.

Jablkovo-škoricové muffiny s orechmi

Ingrediencie (cca 10-12 košíčkov): 5 lyžičiek trstinového cukru, 4 lyžičky škorice, 1 lyžica Ramy alebo Flory, 170 ml mlieka, 220 g jemnej celozrnnej múky, bio kypriaci prášok, 2 vajcia, hrsť hrozienok, hrsť nasekaných čerstvých orechov (vlašské , lieskové, arašidy), jablko.

Opäť zmiešame všetky ingrediencie a pridáme nastrúhané jablko. Formičky plníme do 3/4 a pečieme v predhriatej rúre 20-25 minút. Necháme vychladnúť a podávame.

muffiny

Cesnaková nátierka

Ingrediencie (cca 0.5 kg): 2 polotučné tvarohy, niekoľko strúčikov cesnaku (množstvo zvoľte podľa ostrosti cesnaku), kúsok tvrdého syra (s 30% obsahom tuku), štipka morskej soli.

Tvaroh zmiešajte s kvapkou polotučného mlieka (aby ste dosiahli jemnejšiu konzistenciu), nastrúhajte tvrdý syr, pridajte drvený cesnak podľa vašej chuti, osoľte. Pred podávaním nechajte vychladnúť.

Fínska nátierka

Ingrediencie (cca 0.5 kg): 2 polotučné tvarohy, syr Niva, jarné alebo lahôdková cibuľka.

Tvaroh opäť zmiešajte s kvapkou polotučného mlieka (pre zjemnenie), pridajte Nivu a jemne nasekanú cibuľku, nesoľte (Niva je slaná dosť). Pred podávaním nechajte vychladnúť. Po tej natrite plátky grahamové sendviča a ozdobte podľa vašej fantázie a chuti. Vhodná je napr. Kyslá uhorka, plátok čerstvého ananásu, hroznové víno, čerstvá mandarínka, vlašský orech atď.

Čo sa týka alkoholu, nebudem vám radiť, nech nepijete. Je to predsa oslava, tak si pokojne pripite, ale s rozumom. Dajte si pohárik suchého červeného vína alebo tmavé pivo či panáka tvrdého (napr. Vodky). Dva drinky raz za čas sú povolené, tie vám neuškodia. Ale pri požití vyššieho množstva strácate zábrany a tak sa u vás môžu vyskytnúť náhle chute. Nezabudnite tiež na čistú vodu, alkohol dehydruje.

Na záver:
Aj zdravé jedlo je kalorické, preto sa nikdy nikam nehrňte s prázdnym žalúdkom. Zjedzte pred tým dve uvarené vajcia natvrdo, aby ste sa na oslave neprejedli,
Zabavte sa poriadne!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Súvisiace články

Domáci puding s lesným ovocím

Budeme potrebovať 0,5l mlieka 2 lyžice škrobu 4 žĺtky 1 lyžička kokosového oleja lyžice

Zdravé vafle potešenia

Milujete vafle? Odporúčame vyskúšať tento receptík a sami uvidíte, že už iné vafle ani

Kokosové proteínové tyčinky

Zdravo a zároveň aj chutne. Vravíte že sa to nedá? Chudnúť sa dá aj

Proteinové lievance s ovocím

Zdravé a chutné raňajky na každý deň? Skúste proteinové lievance s ovocím a uvidíte,

Ako bolo na FIBO POWER 2016?

Fibo power je celosvetový veľtrh fitness, wellness & health v Kolíne nad Rýnom. Čo sme

Čo urobí silový tréning so ženskou postavou?

Cítite sa fit do plaviek? Stephanie Davis už pred rokmi pochopila, že silový tréning